Nima Sales Blog
Verhalen vertellen (storytelling) is de kunst en wetenschap van het gebruik van verhalen te communiceren, verbinden en overtuigen. Het is een van de krachtigste en oudste vormen van menselijke expressie, en het wordt al eeuwen lang gebruikt door leiders, leraren, entertainers, en ja, verkopers. Maar waarom is verhalen vertellen zo effectief in de verkoop? […]
We draaien, zoals dat wordt gezegd, al aardig wat jaartjes mee in de wereld van trainen en opleiden. De rol van het Internet en online werken is vanzelfsprekend de laatste 10 jaar onmiskenbaar geworden in heel veel facetten van ons leven. Privé, maar ook zakelijk. Want toen de wereld de initiële schok van de […]
We schrijven heel wat af over verkopen, verkoopsucces en hoe je nou, platgezegd, een goede verkoper wordt. De mix van kennis, kunde, vaardigheden en ervaring.. zeker. Maar wat ook niet onbelangrijk is om te weten, is dat je als verkoper altijd in een delicate communicatie zit. Want naast dat jij als verkoper een factor bent, […]
Er zijn een hoop sectoren waarbij een gebrek aan strategie een slecht idee is en sales, is er daar eentje van. Een goede strategie is onmisbaar omdat het je (team) de houvast biedt over hun complete pakket; de doelstellingen en hoe deze te bereiken. En daarin is sales zelden een eilandje op zichzelf, want ook […]
Zullen we alvast naar de eindconclusie gaan? Voorkom dat je moet kiezen, want ze zijn allebei te belangrijk. Dus waarom dan dit blog? Omdat we keer-op-keer zien dat organisaties kiezen voor een tweedeling, inzetten op een van beide groepen, of verkopers slechts in staat zijn om zich te bekwamen in het bedienen van een van […]
Om even het kader te zetten: met een salesproces bedoelen wij het process dat stapsgewijs wordt doorlopen in het traject van een beginnende potentiele klant, tot het daadwerkelijk sluiten van de deal. Nu wordt over salesprocessen en de separate onderdelen ervan zeer regelmatig geschreven en zijn dit soort elementen natuurlijk een kern in een goede […]
We schreven het al eerder: Of je nu aan nieuwe relaties of bekenden wilt verkopen; je moet een verkoper zijn. Je hebt jezelf bekwaamd in het verkoopvak en bezit de vaardigheden die een goede verkoper nodig heeft op het vlak van communicatie, presentatie, marketing en financiën. Maar hoe zit het nu met welke verkoopmethodes je […]
We schreven in eerdere artikelen al weleens over de kansen om bijvoorbeeld ons sales of marketingvak als nieuwe kans in je carriere pad te overwegen. Want laten we eerlijk zijn; er zijn genoeg mensen die bij het verlaten van school ‘gedwongen’ een keuze maken voor hun verdere toekomst en opleiding, terwijl jaren later hun passies […]
We beseffen ons dat veel berichtgeving op dit moment wordt overheerst door het C-woord. Ook in onze blogs maken we regelmatig referenties naar de huidige situatie. Niet omdat we graag meegaan in het topic van nu, maar omdat het onmiskenbaar van invloed is op bijna ieders leven. Sociaal vanzelfsprekend, maar ook professioneel ziet ons leven […]
Met de nieuw aangescherpte maatregelen zijn er onvermijdelijk weer een aantal direct aanwijsbare branches die het zwaar te verduren krijgen. Aan een verplichte sluiting zitten helaas niet meer zo heel veel voordelen en de pijn is serieus. Maar ook buiten die branches, krijgen veel ondernemers het inmiddels erg benauwd.. de economie zit in het slot […]