Nima Sales Blog
We hebben er in eerdere artikelen al geen geheim van gemaakt dat er heel veel redenen zijn om als verkoper actief bij te blijven en jezelf te certificeren op relevante werkgebieden. Naast een hoger salaris, meer kans op promotie en het sneller vinden van een (betere) baan zijn er meer voordelen. Ook voor werkgevers is […]
Wow. Zeggen ze dat nou echt? Bijna iedereen in het sales vak zal in eerste instantie denken… dit heeft geen betrekking op mij. Ik stel zoveel vragen (als dat is wat ze bedoelen tenminste). Elke verkoper krijgt, zelfs in de meest basis verkooptraining, duidelijk mee dat vragen stellen een essentieel onderdeel van verkopen is. Je wilt […]
Je kent het wel als klant, een ongemakkelijk gesprek met je verkoper. Een verkoper die niet de juiste kennis van het product heeft, de regels van hoffelijkheid niet kent en geen gastheer is. De ergernis die dan bij je opkomt resulteert vaak in: ”ik ga wel naar een ander”. Vele vooroordelen over verkopers zijn overdreven, […]
Het niet herkennen van koopsignalen is bij het verkooppersoneel best een probleem. Het herkennen van koopsignalen over het algemeen niet gezien. Uit onderzoek blijkt dat zelfs 90% van de verkopers niet goed inspeelt op koopsignalen simpelweg omdat het niet wordt gezien. Vaak geven klanten onbewust koopsignalen af. Dus vandaag: hoe herken je koopsignalen. Koopsignalen Als […]
Het is voor veel organisaties geen geheim dat (echt) goede verkopers niet altijd voor het oprapen liggen. De berichtgeving zijn daarin ondersteunend: de vraag naar goed opgeleide verkopers groeit de komende jaren alleen maar. Goed nieuws voor mensen in de sales en een uitdaging voor organisaties die op zoek zijn naar nieuwe verkopers. Dus hoe zorg […]
Dat het Internet niet meer weg te denken is uit onze maatschappij wereldwijd is overduidelijk. Maar ook het specifiekere spectrum van sociale media heeft daarin een niet te negeren rol verkregen in de afgelopen jaren. Bedrijven die stug blijven roepen dat social media alleen iets is voor particulieren, hebben het mis. Wie je doelgroep ook […]
In onze NIMA Sales opleidingen hebben we oog voor heel veel zaken die invloed hebben op succes in verkoop. De mix van theoretische kennis en kunde die de praktijk, “het doen”, zorgen ervoor dat jij jezelf steeds verder bekwaamt in ons mooie vak. Dat het verkoopvak vooral een mensenkwestie is, is geen verrassing. Dat mensen […]
Het is niet ieders hobby.. telefonische acquisitie. Er zijn ook niet zo heel veel mensen echt goed in.. telefonisch acquisitie. Daarbij heeft het bellen van mensen voor zakelijke doeleinden over het algemeen ook niet zo’n beste reputatie. Dat neemt echter niet weg dat deze manier van in contact komen nog steeds, ook (of juist) in […]
We besteden in onze blogs en onze website vanzelfsprekend veel aandacht aan verkoop. Sales is ons vak! In alle verschijningsvormen en diversiteit waarin je verkoop maar tegen kunt komen, voelen we ons thuis. Het gevaar van “Het salesvak” is echter dat je een sticker krijgt (of geeft) die de complexiteit en diversiteit van je vak, […]
We besteden in onze blogs regelmatig aandacht aan stappen vooruit; beter worden, verder komen in je carrière, een diepe beheersing verkrijgen van het salesvak, in de breedste zin van het woord. Daarbij gaat het natuurlijk vaak om de opleidingen NIMA Sales A en NIMA Sales B. Dat is niet vreemd, want als het gaat om […]