Nima Sales Blog
Kennis hebben is van invloed op werkplezier
- November 25, 2019
- Posted by: admin
- Category: Nima Sales Blog
We hebben er in eerdere artikelen al geen geheim van gemaakt dat er heel veel redenen zijn om als verkoper actief bij te blijven en jezelf te certificeren op relevante werkgebieden.
Naast een hoger salaris, meer kans op promotie en het sneller vinden van een (betere) baan zijn er meer voordelen.
Ook voor werkgevers is het actief een rol spelen in de ontwikkeling van je personeel aantoonbaar succesvol.
Er is echter nog een element dat in toenemende mate door mensen uit het verkoopvak wordt genoemd in hun reden om een baan te nemen, te houden of juist te verlaten: arbeidsplezier en uitdaging.
Kennis van zaken speelt een rol in algeheel arbeidsplezier
Hoewel het niet onlogisch is, wordt het niet vaak zo duidelijk genoemd. Toch hechten medewerkers in diverse branches een belangrijke waarde toe aan het gevoel ‘effectief te zijn’ en kennis van zaken te hebben binnen de rol die ze moeten vervullen.
In de sales hangt dat dan ook onlosmakelijk samen met certificering, cursussen en relevante opleidingen die de basis vormen voor een gedegen werkervaring op specifieke vlakken.
Door een veelheid aan ontwikkelplatformen en –talen is het vaak onmogelijk om overal een specialist in te zijn. Dat maakt de keuze voor een balans tussen voldoende basiskennis in de breedte en een voldoende diepe kennis van een specialisme, heel waardevol!
Balans tussen kennis en uitdaging
In eerdere onderzoeken kwam sterk naar voren dat de huidige generatie in sales tussen 25 en 45 sterk de behoefte hebben om uitdaging te ervaren. Interessante campagnes en meewerken aan innovaties wordt dan ook steevast genoemd als een beweegreden om voor een bedrijf of opdrachtgever te kiezen. Die balans tussen voldoende uitdaging (nieuwe dingen en interessante campagnes) en het gevoel specialist of deskundige te zijn in een vak (kennis van zaken) is dus een interessante.
Wie moet zorgen voor de ideale balans?
Zoals altijd is een wisselwerking tussen werknemer en werkgever aan de orde. Als werknemer moet je zelf actief duidelijk maken dat je wilt leren, bijscholen of naar specifieke opdrachten en projecten op zoek bent. Je draagt daarin vanzelfsprekend een verantwoordelijkheid.
Tegelijkertijd kun je als werkgever alle ruimte bieden voor bijscholing en (soms noodzakelijke) certificeringen. Niet alleen als core vereiste van je bedrijf, maar ook als meerwaarde richting werknemers.
Kies de juiste certificering
Wie het voortouw ook neemt: bij Move the Crowd kun je alle relevante trainingen scherp geprijsd volgen.
En door de moderne manier van werken leer je altijd op een manier die bij je past! En dat met de 3 zekerheden: Zekerheid 1: Diploma garantie Zekerheid 2: Kort(st)e doorlooptijd en Zekerheid 3: Laagste prijs garantie